Marco Bussi

Absolwent śpiewu (baryton) w konserwatorium w Ferrarze, stdiował pod kierunkiem Bruna Praticó, Raúla Giménea oraz Williama Matteuzziego. Jeden z najbardziej obiecujących młodych talentów na międzynarodowej scenie, występował już w wielu najbardziej prestiżowych salach operowych we Włoszech – w tym w Teatro del Maggio Musicale Fiorentino, Teatro Comunale di Bologna, Teatro Carlo Felice w Genui, Teatro Olimpico w Vicenzy, Teatro Donizetti w Bergamo, Teatro Comunale di Ferrara, Teatro Comunale di Bolzano, a także na fetiwalu Festival MITO SettembreMusica w Turynie – oraz za granicą: na festiwalu Rossini Festival w Wildbad, w Concertgebouw w Amsterdamie, Cité de la musique w Paryżu i Theaterhaus w Stuttgarcie.

Znakomity interpretator najważniejszych dzieł Gioacchina Rossiniego, Gaetana Donizettiego oraz Wolfganga Amadeusza Mozarta. Koncertował w repertuarze barokowym (muzyka Mozarta, Pereza i Colonny) z Ghislieri Choir & Consort i Giuliem Prandim w całej Europie (La Chaise-Dieu, Royaumont, Utrecht, Bukareszt, MITO i inne).

Pracował z takimi dyrygentami, jak m.in. Antonino Fogliani, Zubin Mehta, Daniel Kawka i Giovanni Battista Rigon.

Występował między innymi w operach: „Napój miłosny” (jako Dulcamara), „Madame Butterfly” (jako Yamadori), „Orfeusz”, „Tak czynią wszystkie” (jako Guglielmo), „Gianni Schicchi” (w roli tytułowej), „Don Carlos” pod batutą Zubina Mehty czy w „Divorzio all’italiana”, a także w „Stabat Mater” z Ghislieri Choir & Consort oraz w „Mszy koronacyjnej” Mozarta z I Solisti Veneti.

W kilku ostatnich sezonach wziął udział w kilku produkcjach operowych, takich jak „Gianni Schicchi” Pucciniego (w roli tytułowej) w Nagoya; „La serva padrona” Pergolesiego w Teatro Comunale di Ferrara; „La Dirindina” Scarlattiego w Ferrarze i Bolzano; „Rigoletto” pod batutą Zubina Mehty (transmisja światowa RAI); „Orfeusz” w Santander, „Vespro della Beata Vergine” w Lisdoni i „Powrót Ulissesa do ojczyzny” Monteverdiego (jako Antinoo) w Velodrom – Theater Regensburg, Concertgebouw w Amsterdamie, Cité de la musique w Paryżu i Theaterhaus w Stuttgarcie; „Il turco in Italia” Rossiniego (jako Prosdocimo) oraz w odkrytym na nowo oratorium Rossiniego „Mojżesz w Egipcie” (jako Faraon), które po raz pierwszy współcześnie zostało wystawione na Rossini Festival w Wildbad.

Był partnerem artystycznym Bruna Praticò podczas wielu koncertów operowych w Europie i Stanach Zjednoczonych.

Jego dyskografia obejmuje: “Il turco in Italia” (Naxos), „Mojżesz w Egipcie” Pertiego (Tactus), „Powrót Ulissesa do ojczyzny” Monteverdiego (Glossa), “Mattutino dei morti” Perez (Sony).
Krakowskie Biuro Festiwalowe
ul. Wygrana 2
30–311 Kraków
tel. (+48 12) 354 25 00
fax. (+48 12) 354 25 01
godziny pracy biura:
8:30–16:30