Agnieszka Budzińska-Bennett

Dwukrotnie nominowana do presiżowych Paszportów Polityki (2012 i 2013) „za promowanie polskiej muzyki dawnej na najwyższym poziomie wykonawczym” (A. Suprynowicz, Polskie Radio) i „za konsekwencję w odkrywaniu muzyki średniowiecznej, rzetelność w docieraniu do jej artystycznej istoty, wnikliwość w poznawaniu jej historyczno-kulturowych kontekstów i radość w dzieleniu się jej pięknem” (D. Cichy, Radio Kraków).

Dyplomowana pianistka, absolwentka muzykologii na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu (magisterium w roku 1999, doktorat w 2010) oraz klasy śpiewu Schola Cantorum Basiliensis w Szwajcarii (2001: Wydział Średniowiecza i Renesansu w klasie D. Vellarda i R. Levitta; 2011: MAS in Vocal Ensemble Music z E. Tubb i A. Rooleyem). Śpiewu i interpretacji uczyła się pod kierunkiem takich artystów jak E. Kirkby, A. Boothroyd (Londyn), B. Thornton, B. Bagby (Kolonia) oraz S. Haselhoff (Bazylea), w SCB studiowała również grę na harfach średniowiecznych z H. Rosenzweig. W latach 2001–2004 odbyła pomagisterskie studia muzykologiczne i skandynawistyczne na uniwersytecie w Bazylei, gdzie piastowała rownież stanowisko archiwistki zbiorów mikrofilmów Instytutu Muzykologii.

Jest założycielką i kierowniczką artystyczną międzynarodowego ensemble Peregrina, specjalizującego się w wykonawstwie muzyki wczesnego średniowiecza, z którym nagrała między innymi płytę „Filia praeclara” (Divox 2008) uhonorowaną ECHO Klassik 2009 w kategorii „Najlepsze nagranie a cappella”, a także płytę „Veiled Desires” (Raumklang 2012), nominowaną do International Classical Music Awards 2013 oraz do Fryderyka 2013 w kategorii „Najlepszy polski album za granicą”. W roku 2017 ukazały się dwa albumy ensemble Peregrina: płyta „Codex 457”, zawierająca najstarsze zabytki muzyczne Tyrolu (Musik Museum 2017) oraz pierwsza część cyklu „Mare Balticum” dla niemieckiej wytwórni Tacet. Do roku 2020 ukażą się trzy kolejne odsłony projektu, prezentujące średniowieczne dziedzictwo muzyczne poszczególnych regionów Morza Bałtyckiego. W tym roku ukaże się płyta poświęcona zabytkom muzycznym średniowiecznego Śląska oraz premierowe nagranie najnowszych odkryć z rękopisów akwitańskich XII wieku dla wytwórni Glossa, wieńczące projekt badawczy Schweizer Nationalfond w Schola Cantorum Basiliensis.

Autorką fotografii jest Laelia Milleri Photography.

Koncerty:

Krakowskie Biuro Festiwalowe
ul. Wygrana 2
30–311 Kraków
tel. (+48 12) 354 25 00
fax. (+48 12) 354 25 01
godziny pracy biura:
8:30–16:30