Concerto Italiano

Zespół Concerto Italiano powstał w 1984 roku. Jego początki zbiegają z odrodzeniem zainteresowania muzyką dawną we Włoszech. Zespół zdołał ożywić język muzyki dawnej, przede wszystkim bazując na wykonaniach dzieł Monteverdiego, Bacha oraz Vivaldiego. W ciągu 33 lat działalności artystycznej Concerto Italiano zdobył sławę jednego z najlepszych zespołów muzyki dawnej na świecie.

Concerto Italiano wystąpił na wielu festiwalach oraz wydarzeniach muzycznych na całym świecie, w takich miastach, jak: Utrecht, Rotterdam, Antwerpia, Leuven, Londyn, Edynburg, Aldeburgh, Glasgow, Wiedeń, Graz, Innsbruck, Amsterdam, Bruksela, Madryt, Barcelona, Walencja, Bilbao, Sewilla, San Sebastián, Salamanka, Santander, Oslo, Bergen, Vantaa, Turku, Paryż, Beaune, Lyon, Montpellier, Metz, Ambronay, Saintes, Kolonia, Stuttgart, Darmstadt, Rzym, Mediolan, Rawenna, Ferrara, Turyn, Spoleto, Palermo, Perugia, Bolonia, Neapol, Stambuł, Tel Awiw, Jerozolima, Warszawa, Kraków, Buenos Aires, Rio de Janeiro, Nowy Jork, Waszyngton czy Tokio.

Concerto Italiano był ostatnio zaangażowany w produkcję cyklu wszystkich dzieł operowych Monteverdiego w mediolańskiej La Scali i paryskiej Opéra Garnier w reżyserii Boba Wilsona.

W 2016 roku Concerto Italiano zadebiutował w Australii oraz Nowej Zelandii, wykonując „Nieszpory Maryi Panny” Monteverdiego. Grupa koncertowała również z RIAS Kammerchor, wykonując monumentalny program rzymskiej muzyki sakralnej oraz oratoryjnej Scarlattiego. W 2017 roku koncertowali na całym świecie z muzyką Monteverdiego, wykonując takie dzieła, jak: „Nieszpory Maryi Panny”, „Orfeusz” oraz „Koronacja Poppei”. Odwiedzili między innymi Chiny i Japonię, Australię, Nowy Jork (debiutancki występ w Carnegie Hall) oraz wiele miast europejskich.

Concerto Italiano nagrywa dla Naïve. Najnowsze wydawnictwa grupy to: „Orfeusz” Monteverdiego, kolekcja muzyki sakralnej Alessandra Scarlattiego, kompletna VIII księga madrygałów Monteverdiego, „Koncerty brandenburskie” Bacha, „Nieszpory Maryi Panny” oraz „Selva morale e spirituale” Monteverdiego.

Imponująca gama nagród otrzymanych za te nagrania potwierdza wyjątkową jakość wykonań zespołu, uważanego obecnie za wiodący wzorzec interpretacji muzyki XVII i XVIII wieku. Wśród wielu wyróżnień, jakie otrzymał, znajdziemy: pięć Gramophone Awards, dziesięć Diapasons d’Or oraz dwa Diapasons d’Or de l’année, dwie nagrody niemieckiego przemysłu płytowego Deutscher Schallplattenpreis, wiele nagród Repertoire awards, Choc du Monde de la Musique, Cannes Classical Award, Le Monde’s Disques de l’Année w latach 1995 i 1997, Premio Internazionale del Disco Antonio Vivaldi, Grand Prix de la Nouvelle Academie du Disque oraz Grand Prix de l’Académie Charles Cros, Prix Caecilia i Amadeus Austrian Music Award.
Ich „Koncerty brandenburskie” zostały nagrodzone przez „BBC Music Magazine” jako najlepsze dotychczas nagranie tego dzieła. Grupa zdobyła też nagrodę Premio Abbiati we Włoszech w 2003 roku.
Krakowskie Biuro Festiwalowe
ul. Wygrana 2
30–311 Kraków
tel. (+48 12) 354 25 00
fax. (+48 12) 354 25 01
godziny pracy biura:
8:30–16:30