Dalma Krajnyak

Węgierska mezzosopranistka, która ze względu na swoja miłość do muzyki dawnej specjalizuje się w muzyce barokowej, często jako głos altowy. Studia śpiewu klasycznego ukończyła na Węgrzech, później przez jeden semestr uczyła się w Conservatorio Benedetto Marcello w Wenecji (w ramach programu Erasmus). Naukę kontynuowała w Trinity Conservatoire w Londynie. Po ukończeniu tam studiów podyplomowych, aby dalej szlifować swe umiejętności przeniosła się do Włoch, gdzie kształciła się w Accademia Lirica di Osimo po kierunkiem Vincenza de Vivo. W trakcie studiów brała także udział w prestiżowych programach dla młodych wyróżniających się artystów, niezwiązanych z muzyką barokową, takich jak Accademia Rossiniana u Alberta Zeddy w Kanadzie, gdzie śpiewała role Tancrediego i Isaur;, wystąpiła także w L’Olimpiade Myslivečka, wspólnym projekcie Scuola dell’ Opera Italiana i Teatro Communale w Bolonii.

Umiejętności śpiewu barokowego poszerzała na kursach mistrzowskich dla młodych artystów prowadzonych przez Rominę Basso, Vivicę Genaux i Sarę Mingardo.

W 2015 roku, Dalma Krajnyak zwyciężyła w 9. Konkursie Śpiewu Barokowego „Fatima Terzo”  w Vicenzy (gdzie wykonała rolę Tebra w Handlowskim Olinto pastore, występując z Lią Serafini i grupą I Musicali Affetti), doniosła także sukces na Early Music Festival „Grandezze e Meraviglie” w Modenie. Na początku roku 2017, otrzymała stypendium Cini Foundation w Wenecji, gdzie śpiewała m.in. repertuar hiszpańskiego baroku: dzieła Nebry i Durantego, pod kierunkiem of Eduarda Lopeza Banza.

W ciągu ostatnich dwóch lat Dalma dała kilka koncertów i recitali w północnych i centralnych Włoszech: w Stabat Mater Pergolesiego w Pesaro, Pasji Mateuszowej Bacha w katedrze w Modenie, jako Czarownica w Dydonie i Eneaszu Purcella w Bolonii, tytułową rolę w oratorium San Contardo dell’Este Ferrariego podczas Modena Organ Festival i rolę Melanta w Il ritorno d’Ulisse in patria Monteverdiego w scenicznej produkcji na Festiwalu „Corti, chiese e cortili” w Bolonii.

Dalma Krajnyak zdobywa także doświadczenie poza Włochami, koncertując m.in. w Wielkiej Brytanii. Śpiewała również w Mesjaszu Handla w Auditorio Nacional de Música w Madrycie pod batutą Jonathana Cohena, współpracowała jako solistka z Capella Savaria Baroque Orchestra na Węgrzech i wystąpiła w Oratorium na Boże Narodzenie Bacha z Göttinger Barockorchester w Niemczech.

W październiku 2017 roku została laureatką International Baroque Competition „Principe Francesco Maria Ruspoli” we Włoszech; w ramach nagrody dała recitale solowe i uczestniczyła w koncertach w zamku Ruspoli w Vignanello, Rzymie i Watykanie. Występowała także podczas obchodów Dnia Muzyki Dawnej w Kopenhadze. Jej tournée po Ameryce Południowej zawiodło ją na Kubę, do Peru i brazylijskiego São Paulo, gdzie występowała z muzykami zespołów Jordiego Savalla prowadzonych przez Manfreda Kraemera.

Rok 2018 przyniósł m.in. występy jako Andromaca w operze Enea in Caonia Hassego w Villa Torlonia w Rzymie, którą wraz z młodymi artystami przygotowała Vivica Genaux. We wrześniu, Dalma zadebiutowała w roli Melanta w Teatro Olimpico w Vicenzy w operze Monteverdiego Il ritorno d’Ulisse in Patria, śpiewając na scenie z takimi artystami jak Furio Zanasi i Marina de Liso.

Wśród jej nadchodzących projektów warto wyróżnić udział w Festiwalu Misteria Paschalia w Krakowie, gdzie z towarzyszeniem Cappella Neapolitana i pod batutą Antonia Floria zaśpiewa partię Ewangelisty w La Passione di San Giovanni Veneziana.

Koncerty:

Krakowskie Biuro Festiwalowe
ul. Wygrana 2
30–311 Kraków
tel. (+48 12) 354 25 00
fax. (+48 12) 354 25 01
godziny pracy biura:
8:30–16:30