Emmanuelle de Negri

W sezonie 2017/2018 sopranistka Emmanuelle Negri zadebiutowała w Opéra National de Paris rolą Nelli („Gianni Schicchi”). Wystąpiła także jako Almirena („Rinaldo”) z CoOpérative, Magdalena („Magdalena u stóp Chrystusa” Caldary) oraz w „Stabat Mater” Pergolesiego z Le Banquet Céleste (Rennes, Ankona), a także podczas europejskiej trasy Les Arts Florissants: w „Selva morale e spirituale” Monteverdiego oraz w projekcie „Son of England” z Le Poeme Harmonique w Krakowie.

Jej najnowsze projekty to „Mesjasz” z Williamem Christiem and Les Arts Florissants (“Messiah”), rola Muzyki („Orfeusz”) w Dijon Opera, La Natura humana („Il Diluvio Universale” Falvettiego) z Cappella Mediterranea (Leonardo García Alarcón) w Genewie, Lyonie i Poczdamie, Zuzanny („Wesele Figara”) podczas francuskiej trasy koncertowej CoOpérative, a także koncert fortepianowy (Mélodies de Duparc) podczas Festival d'Aix-en-Provence.

Emmanuelle de Negri jest laureatką HSBC European Academy of Music z 2008 roku. Studiowała grę na wiolonczeli, a następnie podjęła studia w Nîmes Conservatoire oraz Conservatoire National Supérieur de Musique. Była także uczestniczką kursów teatralnych i ukończyła studia podyplomowe z literatury francuskiej na Uniwersytecie w Montpellier. Występuje w różnorodnym repertuarze, między innymi jako Papagena („Czarodziejski flet” w Théâtre des Champs-Elysées i Opéra de Nice), Zuzanna („Wesele Figara”, Théâtre Impérial de Compiegne, Scene Nationale de Besançon), Télaire („Kastor i Polluks”, Opéra de Dijon, Opéra de Lille), a także w „Platée” z Early Opera Company w Londynie oraz w „Orfeuszu i Eurydyce” Glucka z zespołem Accentus w Filharmonii Paryskiej i Grand Théâtre de Provence.

Najchętniej występuje w repertuarze barokowym. Od czwartej edycji Jardin des Voix współpracuje blisko z Les Arts Florissants: z tym zespołem śpiewała w „Królowej wróżek”, „Dydonie i Eneaszu” oraz „Indian Queen” Purcella, w „Zuzannie” Handla, jako Aréthuze w „Actéon”, w „Pigmalionie” (reżyseria Trisha Brown), a także w „Hippolyte et Aricie” na festiwalach w Glyndebourne i Awinionie. Wcieliła się także w rolę Sangaride w „Atysie” Lully (Theater an der Wien, Opéra-Comique, oraz w Nowym Jorku).

Występuje w repertuarze operetkowym (zaśpiewała rolę Amora w „Orfeuszu w piekle” Offenbacha) i współczesnym operowym („The Turn of the Screw” Brittena, „Peleas i Melisanda” Debussy’ego z Royal Scottish National Orchestra pod batutą Stéphana Deneve’a; „Ariane et Barbe-Bleue” Dukasa w Paryżu i Dijon). Współpracowała z wieloma dyrygentami, takimi jak Gabriel Garrido, Hervé Niquet, Vincent Dumestre, Raphaël Pichon, Emmanuelle Haim i William Christie.


Fot. Stephane Lariven
Krakowskie Biuro Festiwalowe
ul. Wygrana 2
30–311 Kraków
tel. (+48 12) 354 25 00
fax. (+48 12) 354 25 01
godziny pracy biura:
8:30–16:30