Fflur Wyn

Fflur Wyn to jedna z czołowych młodych brytyjskich śpiewaczek, występująca zarówno na scenach koncertowych, jak i w przedstawieniach operowych. Ukończyła z wyróżnieniem Royal Academy of Music, gdzie studiowała pod kierunkiem Beatrice Unsworth i Clary Taylor, a także – z wyróżnieniem DipRAM – kurs Royal Academy Opera. W uznaniu osiągnięć została przyjęta do Associate of the Royal Academy of Music (ARAM). Fflur jest laureatką wielu nagród i stypendiów, w tym pierwszej nagrody i nagrody publiczności w London Handel Singing Competition, a także Kathleen Ferrier Bursary for Young Singers, London Welsh Singer of the Year, Bryn Terfel Scholarship oraz MOCSA Young Welsh Singer Prize.

Jej role operowe obejmują następujące kreacje: Jemmy („Wilhelm Tell”), Iphis („Jefte”), Blonda („Uprowadzenie z seraju”), Dorinda w „Orlando” Handla (Welsh National Opera); Pamina („Czarodziejski flet”), Alicja („Alicja w Krainie Czarów”), tytułowa rola w „Lakmé” (Opera Holland Park), Barbarina („Wesele Figara”, La Monnaie), Guwernantka („The Turn of the Screw”, Meksyk), Sophie („Werther”), Marzelline („Fidelio”), Servilia („Łaskawość Tytusa”), Błękitna Wróżka („Pinokio”), Leśny Ptaszek („Zygfryd”), Achsah („Jozue”), Gretel („Hansel und Gretel”), Flora („The Turn of the Screw”), Clerida („Krezus”), Gianetta („Napój miłosny”, Opera North), Floriana w „Zazà” Leoncavallo (Opera Rara), Mimi w „Vert-Vert” Offenbacha (Garsington Opera), Michal („Saul”) z BBC Singers, Celidora („Gęś z Kairu”) z London Mozart Players.

W repertuarze muzyki współczesnej stworzyła takie kreacje jak postać Młodej Blondynki w „Thanks to My Eyes” Oscara Bianchiego (Aix-en-Provence Festival, La Monnaie, Paryż, Lizbona), Dziewczyna w „How the Whale Became” Juliana Philipsa (Royal Opera House), Córka w „The Lion’s Face” Eleny Langer (Opera Group, ROH), Adele w „Jane Eyre” Michaela Berkeleya (Music Theatre Wales), rola tytułowa w operze Willa Todda „Alicja w Krainie Czarów” w Opera Holland Park, a także Najmłodsza Córka w najnowszej operze Philippa Boesmansa „Au Monde” w La Monnaie.

Fflur Wyn współpracowała z wieloma wybitnymi dyrygentami, takimi jak sir Colin Davis, sir Charles Mackerras, Seiji Ozawa, sir Richard Armstrong, Harry Bicket i Paul McCreesh. Do jej najważniejszych dzieł koncertowych należą: „Oratorium na Boże Narodzenie” Bacha (Combattimento Consort/Jan Willem de Vriend), „Jefte” Handla (Cappella Amsterdam/Daniel Reuss), „Harmoniemesse” Haydna, „Msza c-moll” Mozarta „Mesjasz” Handla (Royal Northern Sinfonia/Thomas Zehetmair; The English Concert/Harry Bicket), „Stworzenie świata” (The Gabrieli Consort/Paul McCreesh) Haydna, „Exsultate, Jubilate” Mozarta (Royal Philharmonic Orchestra, The European Union Chamber Orchestra), „Msza c-moll” Mozarta (Bournemouth Symphony Orchestra), „Gloria” Poulenca (London Philharmonic Orchestra/David Parry), „Carmina Burana” Orffa (The Chamber Orchestra of Wales), „Kantata o kawie” Bacha (Early Opera Group/Christian Curnyn), „Acis i Galatea” (La Nuova Musica/David Bates), „Les Illuminations” Brittena (Northern Chamber Orchestra) oraz mozartowski program „Arie koncertowe” (Aurora Orchestra) w Kings Place w Londynie.

Na festiwalu Proms zadebiutowała wykonaniem „Thamosa” Mozarta z udziałem Orchestra of St John's pod batutą Johna Lubbocka. Do jej najnowszych przedstawień należą występy w Kings Place, St John's Smith Square, Wilton's Music Hall, Howard Assembly Room i na Oxford Liederfestival, a wśród ról znajdziemy partie Ognia/Słowika/Księżniczki („L’enfant et les sortileges”), Sopranistki w Trio („Trouble in Tahiti”), Zofii („Kawaler srebrnej róży”) dla Opera North, Celii („Lucio Silla”) dla Buxton Opera, rolę tytułową w „Teodorze” Handla z RIAS Kammerchor w Berlinie; Pleasure („The Choice of Hercules”) na Göttingen International Handel Festival, „Oratorium na Boże Narodzenie” Bacha z Copenhagen Philharmonic Orchestra, „Carmina Burana” Orffa z CBSO, „Requiem” Fauré z BBC NOW, a także powrót do wysoko ocenianej roli w „Alicji w Krainie Czarów” z Opera Holland Park.

Koncerty:

Newsletter
Wprowadź poprawny adres e-mail!
Nie jestem botem i wyrażam swoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Krakowskie Biuro Festiwalowe
ul. Wygrana 2
30–311 Kraków
tel. (+48 12) 354 25 00
fax. (+48 12) 354 25 01
godziny pracy biura:
8:30–16:30