I Bassifondi

Większość dzieł muzycznych na lutnię, gitarę, teorbę i arcylutnię skomponowanej w XVII i XVIII wieku została opracowana i przewidziana do wykonywania przy akompaniamencie innych instrumentów.

Kompozytorzy tacy, jak Giovanni Girolamo Kapsberger, Francesco Corbetta, Alessandro Piccinini, Robert de Visée, Giovanni Battista Granata, Sylvius Leopold Weiss i wielu innych, pisali swoje utwory solowe z akompaniamentem basso continuo lub aranżowali je z oryginalnych tabulatur w pełne, wielogłosowe partytury. Zdarzało się także, że pisali je specjalnie z myślą o consorcie lutni lub na lutnię z innymi instrumentami.

Kilka ówczesnych kronik poświadcza, w jaki sposób wykonywana była muzyka na wiele instrumentów. Gitarzystom zwykle towarzyszyły teorby, colascione, lutnie – i odwrotnie. Opierając się na pisemnych świadectwach, a także na źródłach muzycznych i ikonograficznych, zespół I Bassifondi, założony przez Simone Vallerotondiego, stawia sobie za cel ponowne odkrycie i zaoferowanie publiczności tego repertuaru w kameralnej oprawie.

Ich debiutancki album „Alfabeto falso” był nominowany do nagrody ICMA 2018 (International Classical Music Awards) wśród najlepszych barokowych nagrań instrumentalnych.
Krakowskie Biuro Festiwalowe
ul. Wygrana 2
30–311 Kraków
tel. (+48 12) 354 25 00
fax. (+48 12) 354 25 01
godziny pracy biura:
8:30–16:30