James Way

Urodzony w Sussex tenor James Way jest laureatem II nagrody w 62. konkursie Kathleen Ferrier Awards Wigmore Hall.

W 2016 roku nagrodzony Simon Sandbach Award (Garsington Opera), uznany za najbardziej obiecującego śpiewaka konkursu Dean and Chadlington Singing Competition, były stypendysta programu Britten–Pears Young Artists. Studiował w Guildhall School of Music and Drama pod kierunkiem Susan Waters. Laureat stypendiów Guildhall Trust, Drake Calleja Trust, Countess of Munster Trust, Behrens Foundation, Mario Lanza Foundation i Independent Opera Voice Fellowship. Z wyróżnieniem ukończył studia muzyczne na King’s College London.

W 2016 roku zadebiutował jako solista podczas Last Night of the Proms, wykonując „Serenade to Music” Vaughana Williamsa z towarzyszeniem BBC Symphony Orchestra (dyr. Sakari Oramo).

James Way został uhonorowany nagrodą Rising Star 2017/2018 przyznawaną przez Orchestra of the Age of Enlightenment, z którą regularnie koncertuje. Śpiewał między innymi partię Jowisza w „Semele” Handla pod batutą Christophe’a Rousseta, wystąpił w „Stworzeniu świata” Haydna (dyr. Adam Fischer), a także w cyklu kantat bachowskich „Bach, The Universe and Everything” realizowanym w Kings Place w Londynie. Wystąpił również w „Królu Arturze” i „Królowej wróżek” Purcella z Gabrieli Consort & Players, w europejskiej premierze „FACE” Rossa Harrisa z BBC Symphony Orchestra, w „Samsonie” Handla w roli tytułowej (Festiwal Misteria Paschalia z Dunedin Consort), w „Acisie i Galatei” z Williamem Christie i Les Arts Florissants; wykonał „Mszę c-moll” Mozarta z udziałem Bournemouth Symphony Orchestra pod batutą Stephena Barlowa, a także wystąpił jako Sellem w „The Rake’s Progress” pod batutą Barbary Hannigan. James Way jest członkiem „Le Jardin des Voix”, programu dla młodych artystów prowadzonego przez Les Arts Florissants.

Jego wykonania koncertowe obejmują „Pasję wg św. Jana” Bacha w Temple Church, projekt “Music on the Brink of Destruction” (Wigmore Hall, BBC Radio3), „Liebeslieder Waltzes” Brahmsa, „Other Love Songs” Stephena Hougha w Wigmore Hall, „Mesjasza” z towarzyszeniem Chelmsford Cathedral Choir, „Canticle I” Brittena („My Beloved Is Mine”) w sali Barbican (LSO Guildhall Artist Platform), „Serenade to Music” Vaughana Williamsa z City of Birmingham Symphony Orchestra, „Pasję wg św. Mateusza” (partie solowe) z Sir Johnem Eliotem Gardinerem w Pamplona Baluarte, Lucerne KKL Concert Hall, Amsterdam Royal Concertgebouw i Bozar w Brukseli.

Jego debiut operowy to rola Jurodiwego („Borys Godunow” z Jakubem Hrůšą i Philharmonia Orchestra) w Royal Festival Hall. Wystąpił również w „Owenie Wingrave” na festiwalach w Aldeburghu i Edynburgu (dyr. Mark Wigglesworth), odtwarzał partie Gubernatora („Simplicius Simplicissimus”) w Independent Opera, Gondoliera („Śmierć w Wenecji”) i Monsieur Triqueta („Eugeniusz Oniegin”); zagrał role Davy’ego w „Silver Birch”, nowej operze Roxanny Panufnik (Garsington Opera), a także Ferranda („Così fan tutte”) w programie dla młodych artystów w Garsington Opera, a także Vistola Fiume i Pasterza („La liberazione di Ruggiero”) podczas Brighton Early Music Festival.

James Way został wybrany przez pianistę Grahama Johnsona na członka grupy Song Guild, z którą wykonał „Podróż zimową” Schuberta w teatrze Milton Court. Way jest również stypendystą Internationale Mendelssohn-Akademie Leipzig, gdzie studiuje pod kierunkiem Petera Schreiera.

 

Koncerty:

Krakowskie Biuro Festiwalowe
ul. Wygrana 2
30–311 Kraków
tel. (+48 12) 354 25 00
fax. (+48 12) 354 25 01
godziny pracy biura:
8:30–16:30