Julia Doyle

Pochodząca z Lancaster śpiewaczka, ceniony głos sopranowy w repertuarze barokowym, przed rozpoczęciem kariery wokalnej studiowała nauki społeczne i polityczne na Gonville and Caius College w Cambridge.

Wystąpiła w „Pasji wg św. Jana” Bacha w Sali amsterdamskiej Concertgebouw (Sir John Eliot Gardiner) i w Toronto (Tafelmusik), „Pasji wg św. Mateusza” w Alice Tully Hall w Nowym Jorku (Philippe Herreweghe), „Oratorium na Boże Narodzenie” w Sydney i Melbourne z Australian Chamber Orchestra (Richard Tognetti), kantatach „Weichet nur, betrübte Schatten” BWV 202 z Music of the Baroque w Chicago (Nicholas Kraemer) i „Mein Herze schwimmt im Blut” BWV 199 z Nederlandse Bachvereniging (Alfredo Bernardini), „Exsultate, Jubilate” Mozarta w Cité de la Musique w Paryżu (Arsys Bourgogne), „Mszy c-moll” w Budapeszcie (Györgi Vashegyi), „Occasional Oratorio” Handla na Halle Handel Festival (English Concert), „La Resurrezione” w Wigmore Hall (London Handel Orchestra), „Mesjaszu” w Royal Albert Hall z Royal Philharmonic Orchestra (Richard Cooke), w Pałacu Wersalskim z King’s Consort (Robert King), w „Apollonie i Dafne” z Concerto Copenhagen (Alfredo Bernardini), w „Mszy Nelsońskiej” Haydna na Wyspach Kanaryjskich z Orchestra of the Age of Enlightenment (Eamonn Dougan), „Paukenmesse” Haydna i „IX Symfonii” Bethoveena z J.S. Bach Stiftung (Rudolf Lutz) oraz w „Stworzeniu świata” w katedrze św. Pawła z Orchestra of the Age of Enlightenment.

Jej dyskografia obejmuje takie utwory, jak: „Mesjasz” Handla z The Britten Sinfonia / Polyphony (Stephen Layton) i Bethlehem Bach Choir (Greg Funfgeld), „Izrael w Egipcie” z Arsys Bourgogne (Pierre Cao) oraz „L’Allegro, il Penseroso ed il Moderato” z Koelner Kammerchor (Peter Neumann), Mendelssohna z King’s Consort (Robert King), „Magnificat” Bacha z Dunedin Consort (John Butt) i Bethlehem Bach Choir (Greg Funfgeld), kantaty „Was willst du dich betrüben” BWV 107 i „Es ist das Heil uns kommen her” BWV 9 oraz „Mszę h-moll” z J.S. Bach Stiftung (Rudolf Lutz), „Msze luterańskie” z The Sixteen (Harry Christophers), „Astro Nuevo: En torno a Rabassa” z Orquesta Barroca de Sevilla (Enrico Onofri) oraz „Dwadzieścia kolęd” Lutosławskiego z BBC Symphony Orchestra (David Zinman).

Ostatnio można ją usyszeć w „Mszy c-moll” Bacha w Toronto z Tafelmusik, w „Judycie Triumfującej” Vivaldiego w Concertgebouw, Pałacu Wersalskim i Theater an der Wien (King’s Consort), kantacie „Aci, Galatea e Polifemo” Handla podczas Halle Handel Festival (Peter Neumann), „Pasji wg św. Jana” z Orchestra of the 18th Century (Daniel Reuss). Wzięła udział w europejskiej trasie koncertowej Monteverdi Choir and Orchestra, w trasie „Mesjasza” z King’s Consort, wystąpiła na Buxton Festival, a także współpracowała z J.S. Bach Stiftung (Rudolf Lutz) przy nagraniach „Pasji wg św. Jana”, z Royal Scottish National Orchestra przy „Mesjaszu” oraz przy „Occasional Oratorio” Handla z Bayerische Rundfunk (Academie für Alte Music Berlin).


Fot. Louise O'Dwyer

Koncerty:

Krakowskie Biuro Festiwalowe
ul. Wygrana 2
30–311 Kraków
tel. (+48 12) 354 25 00
fax. (+48 12) 354 25 01
godziny pracy biura:
8:30–16:30