Julian Tovey

Jego najważniejsze sceniczne wcielenia to Winston Smith w „1984” (La Scala, Mediolan), Wozzeck (Theater St Gallen, Opera Izraela), Orest w „Elektrze” (New York Philharmonic Orchestra, Deborah Polaski, dyrygent Lorin Maazel), Albert w światowej premierze „Lo Stesso Mare” Fabia Vacchiego (Teatro Petruzzelli, Bari), Trinity Moses w „Rozkwicie i upadku miasta Mahagonny” (Opera Izaela) i Donner w „Pierścieniu Nibelunga” (Canadian Opera Company, Flemish Opera, L'Opéra National du Rhin, Tiroler Festspiele).

Występował pod batutą takich dyrygentów jak Philippe Jordan, Edo de Waart, Martin Brabyns, William Christie czy Stefan Soltesz, w szerokim repertuarze renesansowym, barokowym i współczesnym, w tym także w wielu przedstawieniach premierowych.

W Wielkiej Brytanii występował jako solista u boku najsłynniejszych zespołów i orkiestr, w tym w wykonaniu „Mesjasza” z Royal Philharmonic Orchestra, RLPO i Royal Northern Sinfonia, a także podczas Edinburgh International Festival, York Early Music Festival, Huddersfield Contemporary Music Festival oraz Dartington Festival. Jego współprace międzynarodowe obejmują rolę w „Szenen aus Goethes Faust” (Tonhalle w Zurychu), „Potępieniu Fausta” Berlioza (Singapore Symphony Orchestra), a także recitale w Tokio, Amsterdamie, Monachium (gdzie jest artystą-rezydentem) oraz podczas International Bodensee Festival i Riedenburger Sommer.

Krakowskie Biuro Festiwalowe
ul. Wygrana 2
30–311 Kraków
tel. (+48 12) 354 25 00
fax. (+48 12) 354 25 01
godziny pracy biura:
8:30–16:30