Luca Cervoni

Luca Cervoni jest absolwentem Conservatorio di Musica Santa Cecilia w Rzymie, uczestniczył też w kursach mistrzowskich dla madrygalistów prowadzonych przez Alessandra Quartę i Rinalda Alessandriniego w Urbino (podczas International Course of Early Music poświęconego monodiom Monteverdiego).

W 2007 roku znalazł się wśród laureatów Monteverdi Competition organizowanego z okazji stulecia wystawienia „Orfeusza” w Mantui, a ta wygrana pozwoliła mu wystąpić w tejże operze w Teatrze Narodowym w Pradze. Przez kilka lat śpiewał w zespole Philippe’a Herreweghego – Collegium Vocale Gent.

W 2011 roku wziął udział w wykonaniu „Mszy h-moll” Bacha w wymagającej interpretacji Sigiswalda Kuijkena z pojedynczą obsadą głosów. W tym samym roku współzałożył Abchordis Ensemble, z którym występował na wielu prestiżowych festiwalach, m.in. Ambronay Festival, Valletta International Baroque Festival, Les Riches Heures de Valère, Pavia Barocca, Urbino Musica Antica, Mars en Baroque i Anima Mea.

W 2013 roku zaśpiewał w „Mattutino de’ morti” Pereza oraz w „Vesperae solennes de confessore” Mozarta wraz z Ghislieri Choir & Consort pod batutą Giulia Prandiego.

Jest członkiem zespołu Concerto Romano prowadzonego przez Alessandra Quartę. Wystąpił w tytułowej roli w „Jonaszu” Carissimiego (Wiener Konzerthaus), a także jako Józef z Arymatei w oratorium pasyjnym „La sete di Christo” Pasquiniego wystawianym trzykrotnie na ważnych europejskich festiwalach. Z tym samym zespołem występował również jako Oloferne w „La Giuditta” Scarlattiego w Teatro Olimpico w Rzymie (2014), Inverno w „La gloria di primavera” ponownie w Wiener Konzerthaus (2015) oraz jako Consigliero w „San Giovanni Battista” Stradelli w Teatro Argentina w Rzymie (2016).

Pracował z Rinaldo Alessandrinim i jego Concerto Italiano. Z tym zespołem śpiewał jako Anfinomo w „Powrocie Ulissesa do ojczyzny” Monteverdiego (Teatro Regio, Turyn). Podczas trasy z Concerto Italiano wystąpił także w „Vespro a San Marco” Vivaldiego (Burgos, Hiszpania) i „Vespro della Beata Vergine” Monteverdiego. W 2016 roku zagrał Monostatosa we włoskiej wersji „Czarodziejskiego fletu” Mozarta w Teatro Costanzi w Rzymie. Z zespołem Claudia Caviny La Venexiana koncertował w Japonii, śpiewając madrygały Monteverdiego oraz Gesualda. W 2015 roku występował wraz z Ensemble Mare Nostrum Andrei De Carla, wcielając się w rolę Teofila w „San Giovanni Crisostomo” Stradelli; z tym samym zespołem śpiewał także w oratorium „Santa Pelagia” Stradelli rok później.

W 2016 roku wraz z Antoniem Floriem oraz jego Cappella Neapolitana wystąpił w „Passione secondo Giovanni” Gaetana Veneziana; dzieło zpstało w tej obsadzie nagrane dla wytwórni Glossa.

W kwietniu 2016 roku wraz z Diego Fasolisem i I Barocchisti wykonywał „La Resurrezione” Handla (jako Giovanni), nagrywając dzieło dla szwajcarskiego radia Swiss Radio RSI. W grudniu 2016 roku wraz z Filarmonica Romana wystąpił we współczesnej operze Daniele Carniniego „Un’infinita primavera attendo”.

Luca nagrywał dla takich wytwórni jak Christophorus Records, Arcana, Glossa oraz Sony DHM.
Krakowskie Biuro Festiwalowe
ul. Wygrana 2
30–311 Kraków
tel. (+48 12) 354 25 00
fax. (+48 12) 354 25 01
godziny pracy biura:
8:30–16:30