Roberta Invernizzi

Urodzona w Mediolanie Roberta Invernizzi studiowała grę na fortepianie i kontrabasie, a następnie śpiew pod kierunkiem Margaret Heyward. Jest jedną z najbardziej cenionych solistek wykonujących repertuar barokowy i klasyczny.

Wyśmienita wykonawczyni dzieł Handla, występowała jako Maria Magdalena w „La Resurrezione”, Medea w „Teseo”, Oriana w „Amadigi di Gaula”, Kleopatra w „Giulio Cesare in Egitto”, Emirena w „Adriano in Siria”, Nerone w „Agrippinie”, Armida w „Rinaldo”. Śpiewała główne role w utworach: „Dydona i Eneasz” Purcella, „La Santissima Trinità” Scarlattiego, „Herakles nad Termodontem” Vivaldiego, „Statira principessa di Persia” Cavallego, „L'Olimpiade” Galuppiego czy „Orfeusz” Monteverdiego.

Artystka regularnie występuje na Festiwalu w Salzburg – wykonywała partie m.in. w „Sant'Elena al Calvario” Hassego z Fabio Biondim (rola tytułowa), „Aci, Galatea e Polifemo” Handla z Giovannim Antoninim, „Il Trionfo del Tempo a Disinganno” z Martinem Haselböckiem, „Isacco figura del Redentore” Jommellego i dziełach Mozarta: „Wielkiej Mszy c-moll” KV 427 z Gustavo Dudamelem i „Mszy c-moll – Waisenhausmesse” z Claudiem Abbado. Ponadto występowała w recitalach muzyki barokowej z towarzyszeniem Il Giardino Armonico oraz wraz z Nikolausem Harnoncourtem w „Mszy c-moll” i „Davide penitente” w Wiener Musikverein oraz na styriarte Festival w Grazu.

Niedawno powróciła na koncerty do Teatro alla Scala, aby wykonać „Stabat Mater” Pergolesiego pod batutą Ottavia Dantone i prestiżowy koncert bożonarodzeniowy pod dyrekcją Giovanniego Antoniniego.

Roberta Invernizzi jest bardzo ceniona w Wiedniu. To dlatego Nikolaus Harnoncourt zaangażował ją do występu w „Alexander’s Feast” Handla w aranżacji Mozarta. W ramach obchodów 20-lecia festiwalu Resonanzen w Konzerthaus w Wiedniu odbył się recital zatytułowany „Roberta Invernizzi i przyjaciele”.
Pracowała z takimi dyrygentami, jak: Ivor Bolton, Giovanni Antonini, Nikolaus Harnoncourt, Claudio Abbado, Ton Koopman, Gustav Leonhardt, Frans Brüggen, Jordi Savall, Alan Curtis, Fabio Biondi, Antonio Florio, Rinaldo Alessandrini, Ottavio Dantone, a także występowała z wieloma światowej sławy orkiestrami i zespołami, m.in. Concentus Musicus Wien, Orchestra Mozart, Accademia Bizantina, Il Giardino Armonico, Cappella della Pietà de’ Turchini, Concerto Italiano, Europa Galante, Ensemble Matheus, Venice Baroque Orchestra oraz I Barocchisti.

Sopranistka nagrała ponad 100 płyt dla wytwórni Sony, Deutsche Grammophon, EMI/Virgin, Naïve, Glossa, Opus 111 – wiele z nich to stanowiło światowe współczesne premiery dzieł, uhonorowane najbardziej prestiżowymi nagrodami.

Jest laureatką MIDEM Classical Award oraz prestiżową Stanley Sadie Handel Recording Prize (m.in. za nagrania włoskich kantat Handla). Jej kolejne płyty, poświęcone m.in. Vivaldiemu i Handlowi, zostały również bardzo wysoko ocenione w międzynarodowej prasie.
Krakowskie Biuro Festiwalowe
ul. Wygrana 2
30–311 Kraków
tel. (+48 12) 354 25 00
fax. (+48 12) 354 25 01
godziny pracy biura:
8:30–16:30