Rowan Hellier

Szkocka mezzosopranistka, wysoce ceniona za swoje wykonania koncertowe, zdobywa pochwały od krytyków za „słodką głębię głosu” („Opera Today”) oraz „skupienie, dramatyczność i klarowność” jej interpretacji („The Herald”).

Wystąpiła dotąd m.in. w Welsh National Opera jako Cherubino („Wesele Figara”), w Berlin Staatsoper jako Dama („Czarodziejski flet”), Annina („Traviata”), Dobosz („Cesarz Atlantydy”) i Kate Pinkerton („Madama Butterfly”), w Hamburg Staatsoper w „Vanitas” Sciarinna z Theater Magdeburg. Była również członkinią zespołu Salzburg Landestheater, z którym wystąpiła w roli Jasia („Jaś i Małgosia”) w Felsenreitschule, Orfeusza („Orfeusz i Eurydyka”), Zaidy („Turek we Włoszech”), Lureen („Brokeback Mountain”), Donny Elwiry („Don Giovanni”) i Idamantesa („Idomeneusz, król Krety”), pod batutą Mirgi Gražinytė-Tyli. Wystąpiła w rolach Frau Grubach i Praczki w światowej premierze „The Trial” Philipa Glassa w Linbury Studio Theatre, Royal Opera House. Zaśpiewała rolę Cecylia w „Lucio Silla” i Adriano („Adriano in Siria”) w Londynie, a także Penelopy („Powrót Ulissesa do ojczyzny”) z grupą Iford Arts pod batutą Christiana Curnyna. Wystąpiła również jako Wellgunda w „Złocie Renu w Royal Festival Hall pod batutą Vladimira Jurowskiego oraz jako Zidiana w „Teuzzone” Vivaldiego z La Serenissima w Wenecji.

Rowan regularnie koncertuje z towarzyszeniem wiodących orkiestr, w tym BBC Symphony Orchestra, London Philharmonic Orchestra, Orchestra of the Age of Enlightenment, Royal Scottish National Orchestra i Stavanger Symphony Orchestra. Na scenie amerykańskiej zadebiutowała jako solistka w „Requiem” Mozarta z Seattle Symphony pod batutą Itzhaka Perlmana. Rowan występuje jako solistka z zespołami wykonującymi muzykę barokową, m.in. The King’s Consort i Trevor Pinnock and Friends, z towarzyszeniem których zaśpiewała rolę Dydony w „Dydonie i Eneaszu”. Występuje również z Dunedin Consort. Jest głosem solowym na ich nagrodzonym Grammy albumie „Requiem” Mozarta. Wystąpiła również na Bregenz Festival, St. Magnus International Festival i jako soliska w Wigmore Hall w Londynie, Opéra de Lille, na Oxford Lieder Festival, Perth Festival of the Arts oraz z towarzyszeniem Prince Consort.

Jej dyskografia obejmuje „Requiem” Mozarta z Dunedin Consort (Linn Records), „The Trial” Philipa Glassa (Orange Mountain Music) oraz „Króla Dawida” Honeggera z Prometheus Ensemble i Junges Ensemble Berlin (Rondeau Production).

Jest członkinią International Opera Studio przy Staatsoper unter den Linden w Berlinie (dyr. artystyczny Daniel Barenboim). Była stypendystką Liz Mohn Kultur- und Musikstiftung.

Koncerty:

Newsletter
Wprowadź poprawny adres e-mail!
Nie jestem botem i wyrażam swoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Krakowskie Biuro Festiwalowe
ul. Wygrana 2
30–311 Kraków
tel. (+48 12) 354 25 00
fax. (+48 12) 354 25 01
godziny pracy biura:
8:30–16:30