Thomas Walker

Pochodzący z Glasgow Thomas Walker jest absolwentem klasy instrumentów dętych w Royal Scottish Academy of Music and Drama i śpiewu na Royal College of Music w Londynie, gdzie studiował pod kierunkiem Rylanda Daviesa.

Ostatnio wystąpił w roli tytułowej nowej produkcji Tobiasa Kratzera („Zoroaster”, Komische Oper Berlin), w „Królowej Wróżek” Purcella (Stuttgart Opera), jako Admetos w „Alceście” Glucka podczas Ruhr Triennale, Sospiro w „L’opéra seria” dla La Monnaie, w roli tytułowej „Platée” Rameau dla Stuttgart Opera oraz jako Don Pedrarias Davila w „The Indian Queen” Purcella dla English National Opera. Wśród jego wykonań koncertowych znajdują się: „Missa Solemnis” Beethovena (Orchestra of the 18th Century, Daniel Reuss), rola tytułowa w „Baltazarze” Handla (RIAS Kammerchor Berlin, Ottavo Dantone), prezentowana podczas Salzburg Festival w 2016 roku, „Carmina Burana” Orffa na BBC Proms 2015, „Fantazja Chóralna” Beethovena podczas Edinburgh International Festival, „Eliasz” z Sydney Symphony Orchestra, „Dzieciństwo Chrystusa” Berlioza dla Gulbenkian Foundation oraz „Stworzenie świata” Haydna z Belgian B’Rock Orchestra w Amsterdamie. Zaśpiewał także w „Les Illuminations” i „War Requiem” Brittena, w „Pulcinelli” Strawińskiego, „Emma di Resburgo” Meyerbeera oraz w „A Child of Our Time” Tippetta. Występował pod batutą takich dyrygentów jak sir Andrew Davis czy Jeffrey Tate.

Jego role bachowskie obejmują „Pasję św. Jana” i „Pasję św. Mateusza” z Orchestra of the Age of Enlightenment, Markiem Padmore’em, Gabrieli Consort i Paulem McCreeshem, wykonanie „Mszy F-dur” i „Oratorium na Wielkanoc” z Orchestra of the 18th Century i Fransem Brüggenem oraz „Magnificat” z Arcangelo i Jonathanem Cohenem (koncert i nagranie płytowe).

Krakowskie Biuro Festiwalowe
ul. Wygrana 2
30–311 Kraków
tel. (+48 12) 354 25 00
fax. (+48 12) 354 25 01
godziny pracy biura:
8:30–16:30