Zachary Wilder

Amerykański tenor Zachary Wilder znany jest przede wszystkim z repertuaru XVII i XVIII wieku. Absolwent Eastman School of Music i Moores School of Music na University of Houston; po rozpoczęciu współpracy z Boston Early Music Festival przeprowadził się do Bostonu. W 2010 roku zadebiutował jako Renaud w „Armidzie” Lully’ego z grupą Mercury w Théâtre de Gennevilliers z Mercury Houston. Następnie wystąpił we Francji na festiwalu d’Aix-en-Provence jako Cordion w „Acisie i Galatei” Handla, następnie wystawianym w La Fenice w Wenecji. Po rozpoczęciu współpracy z Williamem Christiem i udziale w projekcie Le Jardin des Voix (Les Arts Florissants) Zachary Wilder przeprowadził się do Francji.

Obecnie współpracuje z takimi zespołami wokalnymi, jak Les Arts Florissants, American Bach Soloists, Bach Collegium Japan, Boston Early Music Festival, Cappella Mediterranea, Le Concert Spirituel, Collegium Vocale Gent, Early Music Vancouver, English Baroque Soloists, Ensemble Clematis, Ensemble Pygmalion, Handel & Haydn Society, Orchestre de Chambre de Paris, Le Poème Harmonique, Royal Philharmonic Orchestra, San Francisco Symphony Orchestra oraz Les Talens Lyriques.

Jego najnowsze projekty obejmują trasę koncertową z Raphaëlem Pichonem i Ensemble Pygmalion, rolę Everardo w „Giulietta e Romeo” Zingarellego z Heidelberg Philharmonic Orchestra, „Mesjasza” Handla z San Francisco Symphony Orchestra, rolę Pasterza w „Orfeuszu” Monteverdiego podczas europejskiego tour Les Arts Florissants, Eurimaco w „Powrocie Ulissesa do ojczyzny” Monteverdiego i Lucano w „Koronacji Poppei” podczas siedmiomiesięcznej trasy z sir Johnem Eliotem Gardinerem i English Baroque Soloists upamiętniającej 450-lecie urodzin kompozytora,.

Jego dyskografia obejmuje nagrania zarejestrowane podczas Boston Early Music Festival, w tym uhonorowane nagrodą Grammy „Zejście Orfeusza do piekieł” (rola Tantala). Wystąpił także w programie „Le Jardin de Monsieur Rameau” oraz na nagraniu DVD „Orfeusza” Monteverdiego z udziałem Les Arts Florissants, w „Balli e Sonate” Monteverdiego i Rossiego z Ensemble Clematis, jako Merkury w „Ulisse nell’isola di Circe” Zamponiego z Leonardo Alarcónem i Cappella Mediterranea, „Le Désert” Féliciena Davida z Orchestre de Chambre de Paris, „Magnificat” Bacha z Arion Baroque, a także „Zaïs” Rameau z Les Talens Lyriques. W 2018 roku zostaną wydane nagrania utworów Monteverdiego, Cavalliego i Clérambaulta z jego udziałem.

Koncerty:

Newsletter
Wprowadź poprawny adres e-mail!
Nie jestem botem i wyrażam swoją zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
Krakowskie Biuro Festiwalowe
ul. Wygrana 2
30–311 Kraków
tel. (+48 12) 354 25 00
fax. (+48 12) 354 25 01
godziny pracy biura:
8:30–16:30