Miejsce
Centrum Kongresowe ICE Kraków
ul. Marii Konopnickiej 17

Program:

Tristes erant Apostoli

muzyka sakralna Antonia Noli

Tristes erant Apostoli

Pietro Marchitelli – Concerto grosso no. 11 in A minor

Homo et Angelus

Ecce Nunc Benedìcite

Stabat Mater

Sacramento Laudes

Ecce nunc Benedìcite

Spośród licznych wielkich mistrzów neapolitańskich wczesnego baroku, czyli początków tak zwanej szkoły neapolitańskiej, Domenico Antonio Nola jest jedną z mniej znanych i bardziej tajemniczych postaci. Wiemy bardzo mało o jego życiu spędzonym w całości Neapolu, gdzie urodził się w 1642 roku. Jego dzieła, które wywarły także wpływ na kolejne pokolenia, są jednak świadectwem jego doskonałych umiejętności. Był uczniem Giovanniego Salvatore w konserwatorium Turchini, do którego wstąpił w wieku 10 lat w 1652 roku, a po 1670 roku pracował jako organista katedry neapolitańskiej; aż do śmierci współpracował z Oratorio dei Girolamini, gdzie kopiował muzykę skomponowaną zarówno przez siebie, jak i przez innych muzyków. W Oratorio, gdzie jego twórczość przechowywana jest do dziś, pozostawił po sobie nie mniej niż 150 manuskryptów (datowanych na lata 1669-1713). W 1987 roku muzykolog Hanns-Berthold Dietz stwierdził, że Nola był jednym z najbardziej wpływowych mistrzów działających w Neapolu w drugiej połowie XVII wieku, a każde wykonanie jego muzyki stanowi potwierdzenie opinii Dietza. Po nagraniu kilku partytur Noli Antonio Florio po raz pierwszy poświęca cały program muzyce sakralnej tego mistrza (w tym jego wybitnej kompozycji Stabat Mater).

Artyści:

Leslie Visco (IT)  – sopran

Anna Zawisza (PL) – sopran

Marta Fumagalli (IT) – alt

Alessio Tosi (IT) – tenor

Giuseppe Naviglio (IT) – bas

Cappella Neapolitana (IT) – zespół

Antonio Florio (IT) – dyrygent

 

Krakowskie Biuro Festiwalowe
ul. Wygrana 2
30–311 Kraków
tel. (+48 12) 354 25 00
fax. (+48 12) 354 25 01
godziny pracy biura:
8:30–16:30