Miejsce
Kościół św. Katarzyny Aleksandryjskiej
ul. Augustiańska 7

Program:

In monte Oliveti

Mikołaj Zieleński

In monte Oliveti

Tarquinio Merula

Toccata (organo solo)

Mikołaj Zieleński

Vox in Rama

Per signum Crucis (in festo Inventionis Sanctae Crucis)

Asprilio Pacelli

Media nocte

Bartłomiej Pękiel

Audite mortales

Mikołaj Zieleński

Terra tremuit et quievit

Angelus Domini descendit de caelo

Adoramus te Christe

Claudio Monteverdi

Adoramus te Christe

Tarquinio Merula

Toccata (organo solo)

Asprilio Pacelli

Christus resurgens

Bartłomiej Pękiel

Dulcis amor Jesu

Mikołaj Zieleński

Magnificat

 

Na przełomie XVI i XVII wieku muzyczne więzi łączące Polskę i Włochy były nad wyraz mocne. Kompozytorzy z Italii wiedli prym na dworach Krakowa i Warszawy, zaś dzieła Mikołaja Zieleńskiego publikowane były w Wenecji, stamtąd zaś ich cyrkulacja na całą Europę postępowała lawinowo. Włoska stylistyka – zwłaszcza koncerty wokalne, wysmakowane polifoniczne madrygały czy wyjątkowy z racji akustycznych efektów styl polichóralny rodem z La Serenissimy, Najjaśniejszej, czyli Republiki Weneckiej – dominowała w twórczości polskich kompozytorów. Chór, dopowiadające głosom ludzkim głosy instrumentów dętych, partie koncertujące i solidna baza basso continuo pod batutą Jana Tomasza Adamusa: koncert Capelli Cracoviensis pokaże te, dziś często zapomniane, polsko-włoskie związki w całym ich splendorze.

Artyści:

Capella Cracoviensis – zespół i chór

Oltremontano - zespół

Jan Tomasz Adamus – dyrygent

Krakowskie Biuro Festiwalowe
ul. Wygrana 2
30–311 Kraków
tel. (+48 12) 354 25 00
fax. (+48 12) 354 25 01
godziny pracy biura:
8:30–16:30