Opis wydarzenia

Nie ma chyba drugiej w Europie tradycji muzycznej, która byłaby tak pełna wpływów najróżniejszych kultur, jak muzyka kręgu iberyjskiego.

To tu tradycyjne brzmienia arabskie i żydowskie przenikały się swobodnie się z osiągnięciami szkół flamandzkich i włoskich. I tę niecodzienną mieszankę zabrali ze sobą następnie kompozytorzy udający się do nowo zakładanych ośrodków misyjnych w Nowym Świecie – głównie katedr i klasztorów jezuickich. W ten sposób muzyka Półwyspu Iberyjskiego, będąca wynikiem spotkania już tak wielu różnych kultur, otwarła się na nowe wpływy rdzennych mieszkańców Ameryk. W efekcie pod koniec XVI i w XVII wieku w Ameryce Łacińskiej rozwinęła się zupełnie nowa tradycja muzyki polifonicznej. Do eksploracji tego niezwykłego repertuaru zaprasza nas argentyński dyrygent Leonardo García Alarcón, jeden z najbardziej cenionych obecnie wykonawców muzyki dawnej.

 

Program:

Juan de Araujo (ca. 1648–1712)
Salve Regina

Gaspar Fernandes (ca. 1570–1629)
A Belén me llego, tío

Tomás de Torrejón y Velasco (1644–1728)
Desvelado dueño mío

Juan de Araujo (ca. 1648–1712)
Vaya de gira

Francisco Correa de Araujo (1584–1654)
Magnificat

Mateo Flecha (1481–1553)
La bomba

Tomás Luis de Victoria (1548–1611)
Salve Regina

Tomás de Torrejón y Velasco (1644–1728)
este sol peregrino

Diego José de Salazar (ca. 1660–1709)
Salga el torillo hosquillo

Alfonsina y el mar (muzyka Ariel Ramírez, słowa Félix Luna, 1969)

El arado (muzyka i słowa Victor Jara, 1966)

 


Artyści:

Mariana Flores – sopran
Leandro Marziotte – kontratenor
Emiliano Gonzalez Toro – kontratenor
Matteo Bellotto – bas
Namur Chamber Choir
Cappella Mediterranea
Leonardo García Alarcón – dyrygent

CARMINA LATINA – teksty utworów

Organizatorzy