Anna Zawisza
Ukończyła Liceum Muzyczne w Tarnowie w klasie kontrabasu i śpiewu (sopran), a następnie Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Krakowie (z wyróżnieniem). Była stypendystką Ministra Kultury w 2004 roku.
Swoje umiejętności doskonali, biorąc udział kursach mistrzowskich prowadzonych przez Kaia Wessela, Charlesa Danielsa, Olgę Pasiecznik, Petera Kooija i Vincent Dumestre’a.
Jako solistka i kameralistka od wielu lat współpracuje z zespołami: Gabrieli Consort, Le Poème Harmonique, Vox Luminis, Collegium 1704, Vasa Consort, Cappella Neapolitana czy Capella Cracoviensis pod batutą znamienitych dyrygentów, m.in.: Paula Goodwina, Andrew Parrotta, Antonia Floria, Václava Luksa, Vincenta Dumestre’a, Lionela Meuniera i Fabia Bonizzoniego.
Do swoich największych osiągnięć zalicza udział w licznych festiwalach w Polsce, Niemczech, Francji, Belgii, Włoszech, Czechach, Norwegii i na Litwie. Koncertowała również w Japonii i Chinach.
Na koncie posiada liczne nagrania studyjne, m.in. muzykę do spektakli Łucja szalona w reżyserii Magdaleny Piekorz oraz Karnawał, czyli pierwsza żona Adama, których premiery odbyły się w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie, płytę Muzykalia łańcuckie, cztery płyty we współpracy z wydawnictwem Musicon zawierające odnalezioną muzykę jasnogórską oraz realizowane przez Polskie Radio nagranie dramatopery Oresteja Agaty Zubel, w którym wcieliła się w rolę Kassandry, a także udziałw projekcie Mikołaj Gomółka. Melodie na Psałterz Polski. Opera Omnia z dziełami polskiego twórcy epoki renesansu pod kierownictwem Agnieszki Budzińskiej-Bennett.