Jean-Luc Ho
Jean-Luc Ho studiował muzykę przez ponad piętnaście lat. Obecnie koncertuje jako solista i kameralista, grając na klawesynie, organach i klawikordzie. Inspiracją do dalszego rozwoju jest dla niego współpraca z innymi muzykami, budowniczymi instrumentów i badaczami.
Jego debiutancki solowy album z utworami Bacha, Couperina, Sweelincka i Byrda zdobył wiele wyróżnień, m.in. France musique Choice, Diapason découverte, pięć nagród Diapason d’or i Choc magazynu „Classica”.
Jako organista w paryskim opactwie Saint-Germain-des-Prés w latach 2006–2016, został jednym z założycieli projektu Art de la Fugue, którego celem było odnowienie, montaż i rozwój historycznych organów kastylijskich z 1768 roku w kościele Fresnes. W 2022 roku Jean-Luc Ho i Guillaume Prieur zostali mianowani roku organistami asystentami kolegiaty w Dole.
Rola artysty-rezydenta Festiwalu Bach en Combrailles (2017–2019) oraz opactwa Royaumont (2018–2021) zaoferowała mu idealne warunki do przygotowania Nations i Mszy Couperina, a także Kunst der Fuge, Musikalisches Opfer oraz Wariacji Goldbergowskich Bacha.
W latach 2004–2011 uczył gry na klawesynie w szkole muzycznej Franconville. Obecnie prowadzi warsztaty i kursy mistrzowskie we współpracy z Embarquement Immédiat, Fundacją Royaumont, Akademią w Dieppe czy Clavecin en France.
Od ponad 10 lat jest również zaangażowany w projekt Musée de la Musique – Philharmonie de Paris, który udostępnia szerszej publiczności. W 2021 roku zastąpił Émile’a Jobina na stanowisku profesora strojenia i temperacji w Conservatoire national Supérieur de Musique et de Danse w Paryżu.
Jean-Luc Ho współpracuje z zespołami Les Meslanges, La Guilde des Mercenaires i Le Petit Trianon.