Maciej Skrzeczkowski
Maciej Skrzeczkowski specjalizuje się w historycznym wykonawstwie muzyki in instrumentach klawiszowych, w szczególności na klawesynie i pianoforte. Zdobył liczne nagrody w różnych konkursach pianistycznych i klawesynowych w Polsce i za granicą, wśród nich III miejsce w Concorso Internazionale di Clavicembalo w Mediolanie w 2019 roku (po zaledwie trzech latach nauki gry na klawesynie), a także I miejsce oraz nagrodę specjalną Outhere w konkursie klawesynowym Musica Antiqua w Brugii w 2023 roku, który jest jednym z najbardziej prestiżowych wydarzeń tego typu na świecie. Maciej Skrzeczkowski sięgnął po laur zwycięzcy jako jeden z najmłodszych uczestników w długiej historii tego konkursu, dołączając do grona wirtuozów takich jak Jean Rondeau, Bertrand Cuiller, Christophe Rousset czy Pierre Hantaï.
Artysta koncertował na wielu scenach, między innymi w Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie, w domu rodzinnym Fryderyka Chopina w Żelazowej Woli, podczas konkursu „Wanda Landowska in Memoriam” w Warszawie i na festiwalu Musica Antica w Urbino. W 2019 roku wziął udział w pierwszym w historii nagraniu Concertino per clavicembalo e dieci strumenti Romana Palestra z udziałem Sinfonii Iuventus pod batutą Łukasza Borowicza w Studio Koncertowym Polskiego Radia. Artysta jest także promotorem muzyki Franciszka Lessla – zaprezentował wszystkie sonaty autorstwa tego kompozytora podczas koncertu na scenie Królewskiego Konserwatorium w Hadze w 2022 roku, regularnie włącza także utwory Lessla do swoich programów koncertowych. Na 2024 rok zaplanował koncerty w Belgii, trasę koncertową w Japonii i nagranie albumu, który ukaże się nakładem wytwórni Ricercar.
Muzyk ukończył Państwową Szkołę Muzyczną I stopnia w Płońsku w klasie fortepianu pod kierunkiem Anny Koźniewskiej. Naukę kontynuował w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II stopnia im. Zenona Brzewskiego w Warszawie, gdzie uczył się gry na fortepianie pod kierunkiem Marka Brachy oraz na klawesynie pod kierunkiem Beaty Popis. Obecnie studiuje grę na historycznych instrumentach klawiszowych w Królewskim Konserwatorium w Hadze pod kierunkiem Carole Cerasi, Barta van Oorta i Petry Somlaï.
Swoje umiejętności doskonalił, uczestnicząc w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Skipa Sempé, Pierre’a Hantaï, Władysława Kłosiewicza, Elżbietę Stefańską, Katarzynę Drogosz, Tobiasa Kocha, Nikolaia Demidenko, Kristiana Bezuidenhouta i Christophe’a Rousseta.