Hugues Primard
Absolwent muzykologii z tytułem magistra uzyskanym w Centrum Studiów Wyższych nad Renesansem w Tours (Centre d’études supérieures de la Renaissance) pod kierunkiem Jeana-Pierre’a Ouvrarda, zdobywca pierwszej nagrody w klasie śpiewu Alaina Bueta, gra także na saksofonie. Obecnie pracuje pod kierunkiem Sophie Toussaint.
Tenor Hugues Primard wspópracuje na stałe z kilkoma zespołami, m.in. Doulce Mémoire, Clément Janequin, Les Traversées Baroques, Le Poème Harmonique, Diabolus in Musica, La Péniche Opéra, Les sacqueboutiers of Toulouse, Céladon czy Beatus. Współpracował także z zespołem Kaplicy Królewskiej w Wersalu, RIAS Kammerchor, Les Talens Lyriques, Huelgas Ensemble, chórem Accentus, Les Jeunes Solistes, Les Éléments, Ensemble Jacques Moderne, Chœur de chambre de Namur, Akadémia, Les Musiciens du Paradis, Ensemble Elyma, Ludus Modalis. Owocem tych artystycznych kolaboracji były liczne dzieła, programy i trasy koncertowe, w tym: Anfiparnasso Vecchiego i Gianni Schicchi Pucciniego (reżyseria L. Serrano), La dive bouteille i L’Honnête Courtisane z Doulce Mémoire (reżyseria P. Vallepin), Baroque Carnival wraz z Le Poème Harmonique (reżyseria C. Roussat i J. Lubek), La Pellegrina z Baroque Crossings (reżyseria A. Linos), Armide Lully’ego (reżyseria M. Meiser i P. Caurier, kierownictwo muzyczne P. Herreweghe), Perelà, Uomo di fumo współczesnego kompozytora Pierre’a Dusapina (reżyseria P. Mussbach, kierownictwo muzyczne J. Colon).
Primard wziął udział w 60 nagraniach, ostatnio były to albumy Music in San Marco di Venezia wraz z Baroque Crossings dla Accent K617 oraz pieśni Jacques’a Arcadelta na płycie French Music Songs z Doulce Mémoire dla Ricercar.
Współpraca z wieloma zespołami umożliwia artyście sięganie po różnorodny repertuar i ciągłe go rozwijanie: od muzyki średniowiecza po współczesność, od ról Ewangelisty po udział renesansowych farsach.