Studiowała śpiew na Uniwersytecie Cuyo (Argentyna) u Silvii Nasiff i Marii Teresy D’Amico, a następnie szlifowała swoje umiejętności w Schola Cantorum Basiliensis (Szwajcaria) pod okiem Rosy Domínguez.

Na przestrzeni lat zyskała reputację wiodącej interpretatorki muzyki barokowej. Występowała w spektaklach operowych na prestiżowych scenach we Francji (Opéra de Paris, Opéra Comique, Opéra de Dijon, Festival d’Aix-en-Provence), Szwajcarii (Grand Théâtre de Genève) czy Argentynie (Teatro Colón w Buenos Aires). Pracuje regularnie pod kierunkiem Leonarda Garcíi Alarcóna, współpracowała również z Sir Johnem Eliotem Gardinerem, Christiną Pluhar, Vincentem Dumestre’em, Teodorem Currentzisem czy Gabrielem Garrido.

 

Brała udział w najważniejszych festiwalach europejskich i występowała na pozostałych kontynentach. W Australii dzieliła scenę z Australian Brandenburg Orchestra. W Azji, Europie i Ameryce Południowej wykonywała wraz z zespołem Cappella Mediterranea Il diluvio universale Michelangelo Falvettiego. Wzięła udział w amerykańskim tournée Orfeo/Vespers, prowadzonym przez sir Johna Eliota Gardinera w 2016 roku.

 

W latach 2018–2019 można ją było usłyszeć w El Prometeo Antonia Draghiego wraz z zespołem Cappella Mediterranea pod batutą Leonarda Garcíi Alarcóna, a także w operze La finta pazza Francesca Sacratiego w Opéra de Dijon, prezentowanej następnie w Brukseli, Genewie i Wersalu. Wspólnie z zespołem Cappella Mediterranea wzięła udział w nagraniu madrygałów Jakoba Arcadelta (Ricercar, 2018). Jej kolejne nagranie Dowland: Whose Heavenly Touch, zrealizowane z lutnistą Hopkinsonem Smithem, zostało wydane w 2019 roku nakładem wytwórni Naïve.

 

Na początku 2020 roku zarejestrowała operę Orfeusz Monteverdiego pod batutą Leonarda Garcíi Alarcóna. Występuje z wieloma recitalami, m.in. Le donne di Cavalli w Porrentruy (Szwajcaria) oraz na festiwalach w Sablé i Pontoise (Francja), solowym Récital à la carte na Festival d’Ambronay, a także w Magnificat Jana Sebastiana Bacha w Dijon i Wersalu oraz Dydonie i Eneaszu Henry’ego Purcella w Muzeum Calouste Gulbenkiana w Lizbonie.

W najbliższym czasie planuje udział w pierwszym współczesnym wykonaniu opery Il palazzo incantato Luigiego Rossiego w Opéra de Dijon i w Nieszporach Antonia Vivaldiego (występy w Belgii i Francji), a następnie powrót do roli głównej w La finta pazza Sacratiego w Dortmundzie i Wersalu oraz udział w koncercie poświęconym pamięci Astora Piazzolli w Radio France. W ostatnim czasie razem z sopranistką Julie Roset nagrała płytę poświęconą twórczości Sigismonda d’Indii.

Wydarzenia z tym artystą

Rezydenci

Martyna Pastuszka - zdjęcie

2022

Martyna Pastuszka

więcej

2020

Raphaël Pichon

więcej
Zdjęcie przedstawiające Antonio Florio

2019

Antonio Florio

więcej

2018

John Butt

więcej
Vincent Dumestre - zdjęcie

2017

Vincent Dumestre

więcej

Organizatorzy