Rachel Redmond, o której „The Times” napisał „imponująco jedwabisty sopran” i którą „The New York Times” scharakteryzował jako „olśniewającą”, kształciła się w Royal Scottish Conservatoire oraz w Guildhall School of Music and Drama. Karierę rozpoczęła w prestiżowym programie Williama Christie dla młodych śpiewaków Le Jardin des Voix. Wraz z Maestro Christiem i Les Arts Florissants występowała w Leçons de ténèbres Couperina, L'Allegro, il penseroso ed il moderato Handla i licznych dziełach Bacha, Charpentiera, Monteverdiego, Mondonville’a, Purcella i Rameau.

Zadebiutowała na scenie w Opéra-Comique w Atysie Lully’ego, następnie można ją było podziwiać w Les Fêtes vénitiennes w Paryżu, Tuluzie i Nowym Jorku. Śpiewała role Drugiej Służącej w Dido and Aeneas na festiwalu w Aix-en-Provence i Loeny w Pięknej Helenie w Théâtre du Châtelet. Za debiut w partii Zuzanny w Weselu Figara z English Touring Opera została nominowana do nagrody The Times Breakthrough Award podczas South Bank Sky Arts Awards.

 

Liczne koncertowe angaże artystki obejmują występy z Williamem Christiem i Les Arts Florissants jako Anioł w Jephtha, Captif w David et Jonathas Charpentiera, Belinda i Pierwsza Wiedźma w Dido and Aeneas, Damon w Acisie i Galatei, tytułowa Caecilia w Caecilia, Virgin and Martyr Charpentiera, Artebuse w Actéon tego samego kompozytora, a także w madrygałach i Selva morale e spirituale Monteverdiego, Pasji według św. Jana, Magnificat i kantatach Bacha, Grands motets Rameau i Mondonville’a, Leçons de ténèbres Couperina, L’Allegro, il penseroso ed il moderato Handla oraz kompozycjach Purcella i Boismortiera.

 

Artystkę doceniono szczególnie za jej role w dziełach Handla: w Ariodante podczas Göttingen International Handel Festival i w La resurrezione na London Handel Festival. Na zaproszenie Trevora Pinnocka dołączyła do obsady przygotowującej Mesjasza w londyńskiej sali Barbican Hall i prezentującej go wraz z Freiburg Baroque Orchestra także w Bernie i Genewie. Zaplanowane wykonanie tego samego dzieła z The English Concert latem 2021 roku niestety odwołano z powodu pandemii. Rachel Redmond wykonywała także ody Handla z Freiburg Baroque Orchestra pod batutą Kristiana Bezuidenhouta.

Rachel Redmond regularnie koncertuje z wieloma najlepszymi dyrygentami i zespołami muzyki dawnej, jak np. Jordi Savall i Centre Internacional de Música Antiga (Pasja według św. Mateusza, Mesjasz, Fairy Queen i Juditha trumphans), Collegio Ghislieri (kompozycje Bononciniego, Handla, Galuppiego, Vivaldiego i Pergolesiego, a także Beatus Vir Jommellego podczas Göttingen International Handel Festival), Ensemble Caravansérail (Leçons de ténèbres Couperina, kantaty Scarlattiego, Les Plaisirs de Versailles Charpentiera, Stabat Mater Scarlattiego), Dunedin Consort (Bachowskie Msza h-moll, Oratorium na Boże Narodzenie i Mesjasz Handla), Barokkanerne (Norwegian Baroque Orchestra – Bellezza w Il trionfo del tempo e del disinganno), Cappella Mediterranea (Acqua w Il diluvio universale pod kierownictwem Leonarda Garcii Alarcóna), The English Concert (kantaty i Pasja według św. Jana Bacha oraz Samson Handla); często gości także na festiwalach w Beaune, Saintes, Lessay i La Chaise-Dieu.

W sezonie 2021/22 Rachel Redmond zadebiutowała z Academy of Ancient Music w Barbican Hall (Stworzenie świata Haydna), z Helsinki Baroque Orchestra (Clorinda w Il combattimento di Tancredi e Clorinda Monteverdiego i Belinda w Dido and Aeneas), z Royal Concertgebouw Orchestra (Pasja Janowa Bacha), z Royal Northern Sinfonia (arie Rameau) i z Atelier Lyrique de Tourcoign (Fairy Queen w wersji scenicznej). Wystąpiła ostatnio także w BrockesPassion Reinharda Keisera i oratorium Carla Heinricha Grauna Der Tod Jesu z Netherlands Bach Society podczas prestiżowej serii ZaterdagMatinee z Amsterdam Concertgebouw na antenie NTR Radio, w Requiem Mozarta z Jordim Savallem i Centre Internacional de Música Antiga, w Dixit Dominus z Il Gardellino i Flemish Radio Choir także z Amsterdam Concertgebouw, na Leipzig Bachfest z Les Talens Lyriques i Les Arts Florissants, a także w Pasji Mateuszowej oraz Acisie i Galatei z Dunedin Consort.

Wśród angaży na sezon 2022/23 warto wyróżnić Mesjasza podczas festiwali w Fontfroide i Salzburgu, Missa solemnis Beethovena podczas tournèe z Jordim Savallem, Esther Handla z Ensemble Le Stagioni, Bachowską Mszę h-moll z Orchestra of the Age of Enlightenment podczas BBC Proms, Mszę c-moll Mozarta z Royal Northern Sinfonia, projekt specjalny z Netherlands Bach Society dla serii koncertów NTR Radio zatytułowanej ZaterdagMatinee, Il Telemaco Scarlattiego z Concerto de’ Cavalieri w Concertgebouw w Amsterdamie, Welcome to all the Pleasures Purcella i Chandos Anthem No. 6 Handla z Freiburg Baroque Orchestra, Mesjasza z Zürcher Sing-Akademie i Orchestra La Scintilla, Mesjasza i kantaty na Boże Narodzenie Bacha z Dunedin Consort, Oratorium na Boże Narodzenie Bacha dla Gulbenkian Foundation w Lizbonie, Pasję według św. Jana z Britten Sinfonia, Requiem Faurégo z Polyphony w amsterdamskiej Concertgebouw, debiut z Opéra du Rhin jako Fortuna w L’incoronazione di Poppea oraz dalsze występy z Jordim Savallem i z Netherlands Bach Society.

 

W grudniu 2023 roku Rachel Redmond wystąpi po raz pierwszy z kanadyjskim zespołem Tafelmusik.

 

Artystka ma na koncie występy solowe z takimi zespołami jak European Union Baroque Orchestra, Norwegian Chamber Orchestra, Royal Liverpool Philharmonic Orchestra, BBC Scottish Symphony Orchestra, Glasgow Chamber Orchestra, koncerty na scenach w Aldeburgh, na ‘Se’ w Lizbonie, w Wigmore Hall w Londynie i w Auditorio Manuel de Falla w Granadzie. Oprócz wspomnianych dzieł jej repertuar koncertowy obejmuje Kantatę nr 199 Bacha, Mszę C-dur Beethovena, Chichester Psalms Bernsteina, Requiem Brahmsa, Diese Zeit ist ein Spiel der Eitelkeit Graupnera, oratoria Esther i Saul oraz Arie niemieckie Handla, Glorię Karla Jenkinsa, Carmina Burana Orffa i Pygmaliona Rameau.

 

Rachel Redmond urodziła się w Glasgow, śpiewała w Junior Chorus przy Royal Scottish National Orchestra, a następnie kształciła się w Music School Douglas Academy, Royal Scottish Conservatoire (RCS) i Guildhall School of Music and Drama. Podczas studiów w Royal Scottish Conservatoire za występy oratoryjne otrzymała nagrodę im. Florence Veitch Ibler.

Wydarzenia z tym artystą

Rezydenci

Martyna Pastuszka - zdjęcie

2022

Martyna Pastuszka

więcej

2020

Raphaël Pichon

więcej
Zdjęcie przedstawiające Antonio Florio

2019

Antonio Florio

więcej

2018

John Butt

więcej
Vincent Dumestre - zdjęcie

2017

Vincent Dumestre.

więcej

Organizatorzy